SÄLEN DAG 1, TORSDAG

Har haft en grym helg tillsammans med min sköna klass i Sälen, hade knappast kunnat bli bättre tror jag! Det började med att vi samlades på parkeringen utanför Wenströmska, packade in ungefär 8325 proppfulla väskor, åkte i 3,5 timmar (trodde vi skulle åka i 5, phu....). När vi väl var framme vid vandrarhemmet där vi skulle bo installerade vi oss i våra rum, jag och Tove (som va de enda tjejerna, wuhuuuu;);));)) ) sov i samma rum. När vi var klara med det bar det iväg till skiduthyrningen, där vi fixade längdskidor åt alla. Sedan åkte vi tillbaka till huset, och började träna lite "teknik" på baksidan, hahah fick se några riktigt fina vurpor!

Kvällen/natten ägnade vi oss åt spökhistorier. Det fanns en sjukt äcklig tavla som föreställde ett barn som tittade in genom ett mörkt fönster, och såklart skrämmer vi upp varandra om att ungen går runt i huset om nätterna, blev ju livrädd. Inte nog med det börjar killarna knacka på dörren till mitt och Toves rum, mitt i natten (typ halv 3..), höll på att dö. Dom hade gjort upp värsta planen tydligen, fast trots att den var väl genomtänkt gick den inge vidare hahaha. Kalle hade lämnat sin mobil med "spökligt ljug" på, under min säng, men den upptäckte jag när jag kollade under sängen så att inte den där spök-ungen eller någon annan skulle ligga där under...(HAHA så jävla töntig jag vet).Tog fram mina hörlurar och stoppade dom i öronen och hoppades på att jag skulle somna och slippa höra det där äckliga ljudet. Trots att jag hade hörlurarna i hörde jag ljudet från den där jävla mobilen och jag blev alldeles stel och svettades typ ihjäl för att jag va så rädd, hahahah! Nu tänker ni säkert "men varför stänger inte idioten av ljudet bara?" och anledningen till varför jag inte gjorde på en gång (gjorde det senare) det var för att jag va ju så nojig och ville inte veta om ljudet kom från mobilen eller om det var nåt annat som lät, HAHA. Förutom mobil-ljudet hade dom knackat sisådär 340 ggr på våran dörr, utan att vi öppnat. Till en början va jag rädd eftersom det lät som någon knackade på väggen bakom mig (kunde omöjligt ha varit dom eftersom väggen låg vägg i vägg med hallen och där var det låst), men när dom sen började banka på dörren typ fattade jag att det va dom och blev lättad haha. Sedan hade dom hängt upp den där äckliga tavlan framför våran dörr, samt hängt upp massa kastruller och grejer på vårat dörrhantag som slog i golvet när vi gick ut för att ta en kisspaus. Hahaha sämst, inget gick som planerat. Tanken var att vi skulle bli rädda av mobilen, gå ut genom dörren och bli rädda för kastrullerna som slog i golvet, och sedan se ungen på väggen! Well well dom lyckades ju bra ändå med att skrämma mig, men Tove sov ju mestadels så ingen skada skedd för henne iallafall. Tror vi somnade nån gång runt 4 (iallafall jag) och var lagom döda morgonen där på..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0