ETT NYTT LIV

Tandläkaren sa att jag skulle börja ett nytt liv idag. Ett liv med tandtråd, så att jag i framtiden inte får trehundrasjuttiofem hål, typ. Så att jag slipper bli ruinerad om jag skulle behöva laga hålen (blir 18 om en månad och 4 dagar, wiho!) Hon var smart den där tösen. Hon fick mig att tänka till bara genom att säga tre små ord, (och nej det var inte "jag älskar dig") utan "ett nytt liv". Så varför inte inleda det där med "ett nytt liv" på flera plan? Typ som att jag ska sova tidigare om kvällarna. Inte ta powernaps om dagarna. Träna mer. Skippa sockret (godis, läsk, osv osv osv). Fokusera mer på skolan och allt plugg. Börja i god tid om jag har läxor/prov. Gå upp i tid till skolan så att jag slipper stressa. Så att jag kan ta det luuuuugnt, så där som jag gillar att göra. Så att jag hinner äta frukost i lugn och ro. Så att hinner duscha, föna och fixa håret, sminka mig, välja kläder och allt sånt där, i min egen takt.

Jag tycker det låter som en fantastisk idé. Det blir ett kul litet experiment. Det kör vi på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0