OM ATT VISA UPPSKATTNING

Här om veckan fick jag den här fina skapelsen av en god vän. Jag blev väldigt överraskad eftersom det inte är varje dag man får presenter så där spontant. Sedan slog tanken mig: Varför gör vi inte sånt här oftare?

Jag menar inte att vi alltid måste köpa presenter till varandra, utan det jag försöker komma till är att vi borde visa människorna runt omkring oss mer uppskattning. Hur man gör det är självklart upp till var och en, vare sig om man väljer att köpa någon fin present eller om man kanske istället skriver ett roligt och personligt brev etc. Att anstränga sig lite extra för en person gör iallafall att denne blir glad, och det i sin tur gör att man själv också blir otroligt glad. Att visa att vi bryr oss om varandra, är definitivt något jag tycker vi alla ska bli bättre på. För vi vet faktiskt inte hur länge vi blir kvar på denna jord, och hur hemskt vore det inte om vi aldrig hann visa våra nära och kära hur mycket de faktiskt betyder för oss?

Kommentarer
Postat av: ELIN

åh så fin!

2011-09-24 @ 11:46:43
URL: http://HTTP://ELINWAHLBERG.BLOGG.SE

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0