2011 - DEL 1

Försöker mig på en liten sammanfattning av 2011! Haha eller vänta vad skriver jag? Inte fan kommer det kommer det bli en liten sammanfattning här heller, ska ju för bövelen skriva om ett helt år. Ni som känner mig väl vet ju att jag är ordbajsaren no1 ibland också, såååå en liten söt eloge till den som tar sig igenom hela min kommande bibel. Aja here we go!


I början av 2011 fick min familj för sig att vi hade bott färdigt ute på Enhagen(bild ovan). Så vi började leta efter ett nytt hus här i Västerås. Efter mycket om och men hittade vi ett vi tyckte passade oss. Det dröjde dock länge innan vi flyttade in pga olika omständigheter, knas hit och dit med vårat hus, med köpare och allt vad det nu var.
Kände mig stressad under den här tiden med tanke på att jag hade mycket i huvudet och mycket på gång runt omkring mig. Hade precis börjat sista terminen i årskurs två på gymnasiet.


IDR09A!

Det hände naturligtvis mycket roligt under början av året också. Det var bland annat 93ornas tur att fylla 18, vilket betydde att det nu hade blivit vår tur att besöka krogen! Johanna var den första vi firade.


Hanna bjöd även in mig och en skara andra tjejor till "Dress-up-dinner!" Vi åt god mat, chillade, spelade spel och skrattade. Mycket lyckad kväll!


I början av året åkte vi också till sälen med klassen och vi hade jävligt roligt. Det blev både slalomåkning, längdskidåkning, sena nätter, mycket skratt, en massa bus, bastubad och spökhistorier.


Fysträningarna med fotbollen rullade också på i full fart de första månaderna och de gav verkligen resultat kände jag, var ju feeeeettt stark på den tiden, riktigt monster moaha! Var riktigt laddad inför kommande fotbollssäsong. Älskade fotboll, och var otroligt glad över att jag under slutet av 2010 bytte lag efter en ganska dryg tid i Barkarö. Hade fått en plats i A-lagets träningstrupp i BK30. Skulle träna och bli grym så att jag nån gång i framtiden även fick spela matcher med dem, inte bara träna.


Vi åkte på inomhuscup under sportlovet (om jag inte minns fel?) och vann, fick dock inte spela så mycket vilket gjorde mig väldigt besviken, ville ju visa dem vad jag gick för! Blev förkyld därefter och skadad och tappade en del av konditionen, surt som satan tyckte jag. Några veckor senare fick jag och några till U-lagsspelare besked om att vi var tvungna att flytta ner till U-laget och träna med dem istället. Jag blev så jävla arg, besviken och ledsen. Allt var så fel och hade gjorts så fult, jag kände mig lurad och riktigt blåst. Bröt ihop totalt där ett tag. Min motivation försvann nästan helt och jag visste inte riktigt vad jag skulle ta mig till faktiskt. Insåg efter ett tag att det bara var att gilla läget, även om det var jävligt tufft och orättvist. Fick med hjälp av både mig själv och fina vänner en tankeställare om att kriga ännu hårdare, för jag var och är då fan ingen som ger upp. Jag skulle tillbaka!


Började sedan trivas bättre i U-laget av många anledningar. Vi hade superbra sammanhållning och hade sjukt kul tillsammans!  Här är en lagbild som togs senare under sommaren, och det är nog den sämsta lagbilden på oss någonsin hahaha, solen var inte rolig den där eftermiddagen. Bländade oss allihop!

Skolan fortsatte som vanligt, med prov, träningar, läxor och allt vad det innebär att gå på Idrottscollage. Vi i årskurs 2 badade isvak också som ingår i nån kurs, fy vad kallt det var trots att man hade lager på lager, på lager av kläder på sig! Det var en upplevelse i alla fall, en erfarenhet rikare såklart!

Fattade även tycke för en speciell person under den här tiden också. Vi träffades och ja, vad ska jag säga. ”Herregud”, är ju ett ganska bra ord som passar in här! Så här i efterhand kan vi ju dra slutsatsen om att han kan ha varit den tråkigaste och blygaste personen jag någonsin träffat, givetvis var han snygg men haha personligheten var inte alls som jag trodde att den skulle vara. Trots det ville jag lära känna honom mer, men det blev inget med det. Jag sökte svar, men fick inga. Förstod inte. Började tvivla, överanalysera och tänka, mycket. Så.himla.onödigt.


De härhär och här låtarna gick på repeat hos mig under februari månad, vilket gör att jag tänker tillbaka på hur allt var då. Det är ganska kul att lyssna på gamla spellistor på spotify, för man kommer ihåg precis vad man kände och hur man mådde när man lyssnar på låtarna. De följer lixom ett mönster. Här är min chillidill-lista för år 2011.


När jag inte gick i skolan, tränade eller sov (ja, min dygnsrytm var redan här riktigt fuckad), umgicks jag med mina vänner.


Jonnebror fyllde också år så småningom och självklart firade vi honom också!

Dagarna blev till veckor, och veckorna till månader. Jag var glad, och allt flöt på med rutiner och så vidare. Firade även lite valborg, och spelade ännu mer fotboll.


Våren kom och lyste upp, och här är en bild som Carris tagit på Johanna och mig, när vi hjälpte henne med en skoluppgift. Fina modeller:P och bjuder på en elegant puckelrygg<33 QuasimoDOOOOOOOooooo

Skoltrötta var vi alla, och vi längtade efter sommarlov. På lektionerna pluggades det nästan aldrig, då chillade och skrattade vi mest. Har alltid kul med alla sköna människor i skolan, och det är det viktigaste tycker jag, att man har kul! Klarade mig ändå väldigt bra, det räckte med att plugga nån dag innan proven och jag tackar väl gud för att jag är lättlärd haha!

Fortsättning följer.............:P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0