DIY COLLEGEHOODIE

Två idéer ploppade upp i huvudet på mig igår när jag skulle gå och lägga mig, var tvungen att skriva ner dem så att jag inte skulle glömma bort dem haha. Här är ett resultat av en idé. Det är så att jag har flera såna här hoodies hemma som inte kommer till användning så ofta. Då kan jag lika gärna göra om en utav dem tänkte jag, och det blev ju lyckat! Såg en liknande tröja inne på Bik Bok igår, varför betala 400 spänn för något man lika gärna kan knåpa ihop hemma och göra lika snyggt? Funderar på om jag ska ta och klippa av ärmarna på min svarta hoodie med dragkedja också, hm.
 
Att göra om en hoodie på detta sätt är väldigt enkelt. Det enda man behöver är obviously en tröja, samt en sax. Sen är det bara att klippa av ärmarna några millimeter från sömmen. Det gäller att vara försiktig så att man inte råkar klippa i sömmen för då kan den gå upp och då blir det fult!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0