6 FEBRUARI 2013

Anteckning ur min Iphone
6 feb 2013 00:10

Klockan är tio minuter över tolv på natten och jag ligger i sängen och knappar på min telefon. Kan inte sova. Han ligger bredvid mig på vänster sida, längst in mot väggen. Han sover. Vi har sovit tillsammans i stort sett varje natt i snart en månad. Plötsligt sätter han sig upp hastigt och tittar på mig, han sover fortfarande och är inte fullt vid medvetande. Han kramar mig snabbt, pussar mig och jag frågar sedan om jag ska stänga av TV'n som står på i rummet. Nej det behövs inte och jag somnar med flit nu säger han. Puss älskar dig.

För första gången sa han det. Han sa att han älskar mig. Jag ler. Men vågar inte säga de tre orden än, inte riktigt än. Han får en puss och vänder sig sedan om. Jag pussar honom i nacken en sista gång och han fortsätter att sova. Finaste.

Idag är det 172 dagar sedan jag skrev den där anteckningen. Idag är han en av de viktigaste personerna i mitt liv och jag är så jävla glad att det blev vi två. Puss älskar dig också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0