KNAS

Måste berätta om den lilla incidenten som hände vid bussen igår. Det var jag och en kille som stod och väntade på bussen, den var sen. Han frågade mig när bussen skulle komma, och jag svarade att den var sen och att den borde kommit för 5 minuter sen. Han förklarade att han hade blivit av med sina grejer på en fest, (pengar, busskort osv.) Han hade endast mobilen med sig, och den hade precis dött så han visste inte hur han skulle betala för bussresan. Han hoppades att busschauffören kunde va lite schysst och låta honom åka med ändå. Men det blev inte riktigt som han hade tänkt sig.

När bussen väl kommit började han förklara för chauffören hur läget såg ut, men hon vägrade tro på honom och sa att han försökte lura henne. Surkärringen kunde inte låta honom åka med utan sa att han fick ta sig till stan på nåt annat sätt. De två började sedan tjaffsa, killen började säga kanske lite väl onödiga saker åt chauffören men man förstod ju att han blev irriterad. Kan inte ha varit kul att först bli av med sina grejer och sedan inte kunna komma hem pga en dryg chaufförjävel som inte kunde vara lite snäll å bjuda honom på en resa, vad kostar det lixom..en tia, vem bryr sig? Låt killen få åka med för guds skull så slipper ni stå där och tjaffsa över en skitsak. Jag blev lite irriterad med tanke på hur onödigt det var att bråka om en sån grej, så jag erbjöd mig att köpa en biljett åt honom. Det fick jag göra till en början, men chauffören var ju sämst på att fixa så jag kunde betala med kort, så under den tiden hann killen säga massa dumma saker som sedan resulterade i att han inte fick åka med ändå. Hon ansåg att han varit otrevlig osv osv. Hon ringde sedan en jourbil som fick komma och hämta honom eftersom han vägrade att gå av bussen. Så ja, där hade vi stått i 10 minuter helt i onödan. 

Jag fattar verkligen inte hur människor kan vara så snåla, och hur en vuxen människa kan bete sig på det där viset (tänker på busschauffören), det är fan sjukt. Störd värld vi lever i.

Kommentarer
Postat av: carianne

jag tänkte faktiskt smsa och fråga vafan bussen gjorde för jag såg att den stod där i typ 50 år haha...

2011-02-26 @ 13:39:25
URL: http://cariannebaly.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0