RÄDD ATT JAG JAGAR INGENTING

"Det är inte så att jag tror att man inte är viktig om man inte har någon, för det gör jag inte, verkligen inte. Jag tror att man aldrig riktigt kan veta vad man vill med någon annan för än man vet vad man själv vill - helt och hållet. Det finns många människor som är i relationer av ren komfort - eftersom de inte vill vara ensamma. Och det är sorgligt. Jag kan stolt säga att jag har behandlat ensamhet, och jag är inte rädd för att vara ensam. Jag är inte rädd för min självständighet och jag är inte rädd för mitt egna sällskap. Utan jag är stolt. Jag är glad över att jag har blivit en stark och sansad person, genom den långa tid jag har haft att överväga om mig själv, min omgivning, mina känslor och mina åsikter. Jag har kunnat fundera med ett klart huvud, ett huvud som inte blivit rörigt i dimman av en relation. Av dessa skäl är det kanske bra att det tar mig lång tid att hitta någon, eftersom jag tror att när det händer, kommer jag att kunna hantera det och göra det bästa utav det.

Men fan, ibland blir jag bara så trött på att vara ensam. Jag blir trött av att hela tiden bara behöva lita på mig själv. Jag har kommit till en punkt där jag har fått alldeles för mycket tid att tänka. Mitt hjärta har blivit till ett spindelnät på grund av människor jag mött och de erfarenheter jag har fått hittills. Jag tror att min fantasi har fått alldeles för mycket tid och på så sätt har jag väldigt specifikt kunnat designa vad mitt hjärta vill ha. Jag är rädd för att verkligheten aldrig kommer kunna jämföras med det ideal jag har tänkt fram. Min otålighet och en väntan av att försöka hitta det jag tror är bäst för mig, har börjat slita mig i stycken. Hur lång tid kommer det egentligen att ta?

Det känns som att det är omöjligt eftersom jag har gjort det omöjligt. Jag vill ha magi. Jag vill känna en intensiv dragningskraft mot någon. Jag vill att min och hans värld bara kraschar in i varandra. Jag vill ha fyrverkerier, fjärilar och magnetism. Jag vill ha något stort, något spännande och nytt. Och allt detta vet jag att jag inte kan få på egen hand. Jag är rädd att jag letar efter ett super orealistiskt ideal som jag har skapat för mig själv. Jag är rädd att jag jagar ingenting." - Leloveimage

Jag hade inte kunnat beskriva det bättre själv, fan vilken jävla bra text.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0