SINNESSJUKT

Jag har lärt mig att ordet hata är ett väldigt starkt ord, och som helst inte bör användas. Men vid ett sådant här tillfälle måste jag tyvärr använda mig utav det.

Jag hatar dagens ideal och utseendefixering. Inte nog med att det finns överallt i media, i tidningar, på TV, på internet osv så finns de även spår av de i leksaksaffärerna.


Den här bilden är tagen på barnens hus i Umeå, av Anna Åkesson. 

Jag frågar mig själv gång på gång vad det är för fel på människorna som står bakom tillverkningen av denna produkt. Jag blev riktigt chockad, men också arg och ledsen när jag såg den här bilden ploppa upp på facebook. Jag trodde inte att människor kunde sjunka så lågt genom att låta en sådan här leksak tillverkas och säljas. Barbiedockan har alltid fått kritik för sitt överdrivna utseende, och att göra henne ÄNNU smalare än vad hon redan är tycker jag helt jävla sinnessjukt. Vill man få småflickor att tro att det är så här man ska se ut? Och vill man att fler flickor ska drabbas av ätstörningar? Uppenbarligen, eftersom att det är precis vad jag tror de här dockorna kommer att ge för följder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0